سیگار کشیدن در زمان استراحت

سیگار و نیکوتین دام مهلکی است که بسیاری از افراد را گرفتار می کند و سایه شوم خود را بر روی تمام ابعاد زندگی شان می اندازد. بهترین و اصولی ترین راه ترک اعتیاد به سیگار کمک گرفتن از متخصصین امر و مراجعه به کلینیک های معتبر ترک اعتیاد می باشد. شما این حق را دارید که ادامه زندگی خود را بدون اسارت و بردگی سیگار سپری کنید.

افسردگی مرتبط با روش ارادی ترک سیگار

افسردگی که در اثر استفاده از روش نیروی اراده در فرد به وجود می آید به خاطر آن است که وی حقیقتاً بر این باور است که دارد خود را قربانی می کند پس تنها کاری که کرده اید جایگزین کردن یک مشکل با مشکلی دیگر است. هیچ لذتی در خفه کردن خود با شیرینی وجود ندارد این عمل فقط باعث چاقی می شود که خود سبب تشدید احساس بیچارگی در فرد می گردد و طولی نخواهد کشید که وی دوباره به مصرف دخانیات روی خواهد آورد برای سیگاری های نخ کش از بین بردن این باور از ذهنشان که از پاداش کوچکشان محروم شده اند کار مشکلی است.

سیگار کشیدن پس از صرف غذا یا در زمان استراحت

مثلاً سیگار هنگام استراحت و پس از صرف غذا در اداره یا کارخانه برای کارگرانی که در حین کار حق سیگار کشیدن ندارند و یا معلم ها در دفتر استراحت بین درس ها یا استراحت سرپایی دکترها در بین معاینه دو بیمار، نمونه های روشنی از این موضوع است. بعضی از افراد سیگاری می گویند اگر قرار بود سیگار نکشند هرگز هنگام کار استراحت نمی کردند.

این امر نشان می دهد که افراد سیگاری اغلب وقتی در حین کار استراحت کوتاه می گیرند به این دلیل نیست که واقعاً می خواهند استراحت کنند بلکه شدیداً به دنبال فرصتی می گردند تا سیگار بکشند. به خاطر داشته باشید که آن سیگارها هرگز پاداش واقعی کار شما نیستند. تصور این امر دشوار است که شما به زودی از آن پاداش های کوچک بی نیاز می شوید و به دوستانی که هنوز در دام دخانیات گرفتارند با دیده ترحم می نگرید و تعجب می کنید که چرا آن ها این موضوع را درک نمی کنند.

سیگار کشیدن در زمان استراحت

سیگار کشیدن یک پاداش واقعی نیست

به هر حال اگر هنوز خودتان را گول بزنید و بگویید که سیگار یک پاداش واقعی است و یا به جای آن نیاز به یک جایگزین دارید یقیناً احساس محرومیت و بدبختی خواهید کرد و این احتمال وجود دارد که دوباره به سیگار کشیدن روی بیاورید. چنان که شما جزء آن دسته از افراد هستید که نیازمند یک استراحت واقعی می باشید به زودی از استراحت کردن بدون سیگار لذت خواهید برد، حتی بیشتر. چرا که دیگر مجبور نیستید خودتان را با فرو بردن در دود خفه کنید.

به خاطر داشته باشید شما هیچ نیازی به جایگزین سیگار ندارید و بی قراری شما به خاطر میل فراوان بدن برای دریافت سم است و به زودی این احساس از بین می رود. بگذارید که این طرز فکر و نگرش چند روزی تکیه گاه شما باشد. از پاک شدن بدنتان از سم و دهنتان از وابستگی و بردگی شادمان باشید. چنان که طی چند روز آینده به خاطر بهبود اشتهایتان بیشتر غذا خوردید و دچار اضافه وزن شدید نگران نباشید.

زمانی که شما لحظه رهایی از اعتیاد به سیگار را تجربه کردید، احساس رضایت می کنید و اضافه وزن خود را به عنوان یک مشکل نمی بینید و با مثبت اندیشی رژیم غذایی تان را تعدیل کرده و قادر به کنترل این مشکل می باشید.