سیگار و آرامش

وقتی یک مادر جوان به سیگار معتاد است و سر فرزندش فریاد می کشد، اولین کاری که می کند روشن کردن یک سیگار است. سیگاری ها را به خصوص در زمانی که اجازه سیگار کشیدن ندارند زیر نظر بگیرید، مشاهده خواهید کرد که یا دستشان را نزدیک دهانشان نگه می دارند، یا با انگشت شستشان بازی می کنند، یا آهسته به پایشان ضربه می زنند. آن ها واقعاً آرامش ندارند و احساس داشتن آرامش را مدتهاست که فراموش کرده اند.

سیگار وسیله ای برای آرامش

اکثر افراد سیگاری تصور می کنند که سیگار وسیله خوبی برای رسیدن به آرامش است. واقعیت این است که نیکوتین یک ماده تحریک کننده شیمیایی است. اگر شما میزان ضربان قلب خود را اندازه بگیرید و سپس پشت سر هم دو نخ سیگار بکشید خواهید دید که ضربان قلب شما به طور چشم گیری افزایش می یابد.

استرس مصرف سیگار

بیشتر سیگاری ها از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات بعد از غذا لذت فوق العاده ای می برند. ما زمانی غذا می خوریم که دست از کار کشیده و استراحت می کنیم تشنگی و گرسنگی مان را رفع می کنیم و از غذا خوردن لذت می بریم اما فرد سیگاری نمی تواند آرام باشد چون میل شدید دیگری در او شعله می کشد و آن تغذیه آن هیولای کوچک است که به غذا نیاز دارد.

نا آرام ترین مردم کره زمین

حقیقت این است که فرد معتاد هرگز نمی تواند به آرامش کامل برسد و هر چه جلوتر می رود وضعیت او بدتر می شود. نا آرام ترین مردم کره زمین افراد میان سالی هستند که پیوسته سیگار کشیده، دائماً سرفه می کنند و بریده بریده حرف می زنند. همچنین از فشار خون بالا رنج برده، تندخویی جزئی از زندگی آن هاست. در این مرحله سیگار دیگر نمی تواند هیچ کمکی به درمان بیماری هایی بکند که خود موجب آن شده است.

بعضی از افراد زمانی که فرزندشان خطایی انجام می دهد، شدت عصبانیتشان به حدی است که عصبانیتشان با کاری که او کرده اصلاً تناسب نداشته است. آن ها تصور می کردند که یک روح شیطانی در وجودشان نفوذ کرده است، اکنون می دانند که آن ها هیچ ایرادی نداشتند و این نیکوتین بود که محرک اصلی رفتارهای زشت و ناهنجار بود. در آن زمان احساس می کردند تمام مشکلات دنیا را بر دوش می کشند ولی وقتی به گذشته می اندیشند می بینند که همه این موارد از استرس زیاد ناشی از کشیدن سیگار بود.

سیگار و آرامش

تسلط افراد سیگاری بر زندگی

اکثر افراد سیگاری بر همه جنبه های زندگی تسلط دارند به جز سیگار کشیدن. جای تاسف است که دیگر نمی توانند فرزندانشان را متقاعد کنند که این سیگار بود که سبب این همه تندخویی بود زیرا هر بار که یک فرد سیگاری سعی در توجیه اعتیادش دارد این بهانه را دارد که سیگار مرا آرام می کند و به من کمک می کند تا آرامش پیدا کنم.

والدین سیگاری

یکی دو سال پیش مسئولان امور فرزند خواندگی هشدار دادند که به افراد سیگاری فرزند نخواهند داد. مرد خشمگینی می گوید که در دوران کودکی اگر می خواستم با مادرم مسئله ای را مطرح کنم باید منتظر می شدم تا او سیگارش را روشن کند چون در آن لحظه او آرامش بیشتری داشت. سوالاتی که ذهنمان را درگیر می کند این است که چرا مادر این شخص اگر در حال سیگار کشیدن نبود فرزندش نمی توانست با او وارد بحث شود، چرا افراد سیگاری حتی بعد از غذا خوردن در یک رستوران چنان که سیگار نکشند آرامش ندارند، پس چگونه است که افراد غیرسیگاری آرامش کامل دارند و چرا افراد سیگاری نمی توانند بدون سیگار کشیدن آرامش داشته باشند.

برای مشاوره ترک سیگار می توانید به صورت شبانه روزی با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی تماس بگیرید.