روش های سم زدایی مواد مخدر

یک گروه پزشکی افراد نزدیک به بیمار را از نظر سلامت جسمانی و روانی ارزیابی می کند. متخصصان از آزمایش خون برای سنجش میزان داروها در چارچوب بیمار استفاده می کنند. این میزان نسخه های مورد نیاز را تعیین می کند. علاوه بر این، یک بررسی کامل از داروها، وقایع بالینی و ذهنی وجود دارد. این داده ها دلیل برنامه درمانی علائم ترک اعتیاد بیمار را تشکیل می دهد و او را برای سم زدایی مواد مخدر آماده می کند.

بهترین دارو برای سم زدایی مواد مخدر چیست و چرا

به طور منظم قدم اولیه برای بهبودی اعتیاد و پاکسازی مواد مخدر و الکل از بدن، از طریق سم زدایی است. سم زدایی در واقع راهی برای از بین بردن مواد سمی و مخرب از بدن است. استفاده نادرست از مواد مخدر می تواند باعث ایجاد اتکا یا عادت جسمی و مشتاقانه شود و پیشرفت های مصنوعی را در ذهن و بدن شما ایجاد کند. اتکا به مشروبات الکلی یا مواد مخدر می تواند یک تمایل دردسرساز برای نابودی بدن باشد و معمولاً عوارض جانبی علائم ترک اعتیاد می تواند دشوار و به طور شگفت انگیزی خطرناک باشد. سم زدایی مواد مخدر و الکل باید در محیطی عاری از هر گونه خطر به صورت دارویی مدیریت شود. 

انواع سم زدایی مواد مخدر

دو نوع اولیه سم زدایی مواد مخدر، سم زدایی معمولی و سم زدایی بالینی است. هر دو را می توان در محدوده بستری یا سرپایی انجام داد. روشی که هیچ نسخه ای ارائه نمی کند به عنوان معمولی در نظر گرفته می شود، در حالی که سم زدایی بالینی اغلب استفاده از داروها را ارائه می دهد. همچنین سم زدایی سریع و سم زدایی فوق سریع نیز برای ترک مواد مخدر انجام می شوند.

آیا می توان سم زدایی را در خانه انجام داد

می‌توانید شخصاً در خانه سم‌ زدایی مواد مخدر انجام دهید، اما فقط در صورتی که یک مرکز سم‌زدایی مجاز در نزدیکی خود داشته باشید که علائم ترک اعتیاد را درمان کند. پس ترک اعتیاد و سم زدایی مواد مخدر در منزل به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چند دلیل وجود دارد که ممکن است شما را از این روش منصرف کند مانند این که، خطری در ارتباط با آن وجود دارد. مواقعی هست که کار نمی کند و جواب نمی دهد.

سم زدایی زیر نظر پزشک متخصص در بسیاری از موارد راحت تر، ایمن تر و مؤثرتر است. بسته‌های سم‌زدایی دارویی در خانه وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به تنهایی از طریق چرخه علائم ترک اعتیاد بگذرید، با این حال، به دلایلی انتخاب مناسبی نیستند، که مهم‌ترین آن ها این است که به طور منظم بی‌اثر هستند. بنابراین اگر برنامه های سم زدایی و ترک اعتیاد را در نظر دارید، بهتر است از پزشکان متخصص و کلینیک های ترک اعتیاد مشاوره بگیرید. 

روش های سم زدایی مواد مخدر

معنی سم زدایی مواد مخدر

اولین قدم برای بهبود اعتیاد، سم زدایی دارویی مواد مخدر است. سم زدایی دارویی مواد مخدر فرآیندی است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای درمان را فراهم می کند. با کمک سم زدایی مواد مخدر، بیماران می توانند از عوارض جانبی تهاجمی و حتی کشنده در نتیجه قطع ناگهانی داروها جلوگیری کنند و از آن ها پرهیز کنند.

آماده شدن برای رفتن به درمان

آخرین اقدام سم زدایی، آماده کردن بیماران برای درمان علائم ترک اعتیاد است. پزشکان معمولاً اطلاعاتی در مورد آن چه می توانند در طول درمان انتظار داشته باشند به بیماران ارائه می دهند. محتمل ترین نتیجه پس از سم زدایی مواد مخدر، توان بخشی بستری است.    

هدف نهایی برنامه سم زدایی مواد مخدر

شفای فیزیولوژیکی هدف نهایی برنامه سم زدایی مواد مخدر است. ابتدا، قبل از شروع سم زدایی باید خود را از اثرات سوء مصرف طولانی مدت مواد مخدر تثبیت کنید. تأکید می‌ شود که حتماً پس از ثبات، روند سم‌زدایی با نظارت و مدیریت پزشک متخصص انجام شود زیرا در صورتی که هر دو با هم انجام شود پیامدهای خطرناکی به همراه دارد.