رعایت عزت نفس افراد سیگاری

بنابراین برای آن ها زندگی بدون سیگار لذت بخش نیست. چنان چه سعی کنید فرد سیگاری را به ترک مجبور کنید باعث می شوید که او احساس به دام افتاده ای را پیدا کند و این موضوع خود باعث افزایش مصرف سیگار می شود. ممکن است او به یک سیگاری مخفی کش مبدل شود یا حتی باعث شود سیگار در ذهنش ارزش بیشتری پیدا کند.

برخورد صحیح با افراد سیگاری

هیچ وقت نباید فرد سیگاری را با گفتن این سخن که فضا را آلوده می سازد و عملش غیر بهداشتی است تحقیر کنیم. و این ترس را از وجودشان بزداییم. به آن ها بگوییم که ترک سیگار چه قدر ساده و عالی است و دیگر انسان مجبور نیست ریه های خود را با دود سیگار از بین ببرد. به آن ها بگوییم چه قدر دوست داشتنی است صبح که از خواب برمی خیزند به جای خس خس و سشرفه کردن احساس سلامت و تندرستی می کنند. چه شکوهمند است آزاد شدن از قید بردگی و لذت بردن از تمام جنبه های زندگی و از همه مهم تر و بهتر آن است که از آن ها بخواهید به مشاور مراجعه نمایند و ترک سیگار را تحت نظارت پزشک متخصص انجام دهند.

تحقیر افراد سیگاری اشتباه بزرگی است

تحقیر فرد سیگاری هیچ کمکی به او نمی کند و احساس بیچارگی را در او تشدید می نماید، در نهایت نیازش را به کشیدن سیگار افزایش می دهد. اگر چه عوض شدن طرز فکر جامعه نسبت به مصرف دخانیات دلیل عمده ترک کردن میلیون ها سیگاری تلقی می شود اما این موضوع باعث نشده تا افراد سیگاری، سیگار را آسان تر ترک کنند بلکه برعکس باعث شده ترک سیگار برای آنها خیلی سخت تر شود. این روزها بسیاری از افراد سیگاری مدعی هستند که به خاطر حفظ سلامت خود سیگار را کنار می گذارند، این حرف زیاد درست نیست زیرا که آن ها سال هاست که با جان خود بازی کرده اند و این امر کمترین تأثیری در تصمیم آن ها نداشته است.

رعایت عزت نفس افراد سیگاری

ماهیت اعتیاد آور سیگار

دلیل اصلی این که افراد سیگاری اکنون به فکر ترک سیگار افتاده اند آن است که جامعه به ماهیت واقعی این ماده اعتیاد آور و کثیف پی برده است. این واقعاً عجیب است که جامعه ما نسبت به افراد معتاد به هروئین درست می اندیشد. اگر چه از نظر قانون مجرم به حساب می آیند. باید نسبت به معتادان مبتلا به دخانیات نیز همین دیدگاه را داشته باشیم. فرد سیگاری به خاطر دوست داشتن سیگار نیست که آن را مصرف می کند بلکه تصور می کند مجبور است به این عمل ادامه دهد، بر خلاف فردی که به هروئین معتاد است، فرد سیگاری معمولاً باید سال های سال از شکنجه های روحی و جسمی رنج ببرد. مرگ یک بار، شیون هم یک بار، پس به افراد سیگاری غبطه نخورید، آن ها مستحق دلسوزی شما هستند.

کمک به افراد سیگاری

به دوستان و خویشان خود که به دخانیات معتاد هستند کمک کنید و سعی کنید خود را به جای فرد معتاد بگذارید و با گفتن این که وی به سلامتی خود ضربه می زند و پولش را هدر می دهد سعی نکنید او را از سیگار کشیدن بازدارید. او این موضوع را بهتر از شما می داند. آن ها به دیگران شاید چنین بگویند تا عمل خود را توجیح کرده، عزت نفسشان را حفظ کنند اما به خاطر احساس وابستگی است که آن ها سیگار می کشند و این باور غلط است که سیگار موجب آرامش است و به آن ها شهامت و اعتماد به نفس می دهد.