دلایل وحشت از ترک سیگار

افراد سیگاری برای نگه داشتن عزت نفس خود می باید به شستشوی مغزی متوسل شوند. آن ها توجیه عادت بد خود را برای خود و افراد غیر سیگاری امری لازم می دانند. برای همین است که همواره به تبلیغ محاسن واهی و فریبنده سیگار کشیدن ادامه می دهند.

مشکلات اصلی در مورد ترک سیگار به شرح زیر می باشد

الف) نمی توانم به سیگار فکر نکنم.

ب) آیا زمانی می رسد که از دست این هیولای کوچک رها شوم.

ج) منتظر لحظه موعود هستم.

د) هنوز آرزو دارم یک نخ سیگار بکشم.

ه) دیگر از زندگی خسته شده ام.

و) زود رنج و عصبانی می شوم و بعد احساس حقارت می کنم.

توصیه های اصولی برای ترک سیگار

تنها کاری که باید انجام دهید آن است که خود را از طناب داری که نیکوتین به گردنتان آویخته رها کنید. لازم نیست به زندگیتان پایان دهید، ترک سیگار به همین سادگی است.

  • با خود عهد کنید که هرگز هر چیزی را که حاوی نیکوتین باشد مصرف نکنید و به عهد و پیمان خود پایبند باشید.
  • هرگز فراموش نکنید که شما مطلقاً چیزی را از دست نمی دهید. منظور از این سخن این است که در سیگار کشیدن هیچ لذت یا تقویت روحی وجود ندارد و این فقط تکیه گاهی خیالی و توهمی باطل است.
  • شما به راحتی می توانید سیگار را ترک کنید. شما فقط یکی از میلیون ها نفری هستید که در دام نیکوتین گرفتار شده اید مانند بسیاری از افرادی که از دام نیکوتین فرار کرده اند. اول تصور می کردند که چنین چیزی غیر ممکن است. شما هم موفق شده اید از این دام فرار کنید.
  • هر وقت و هر لحظه در زندگیتان معایب و محاسن سیگار کشیدن را ارزیابی کردید همیشه می باید نتیجه این باشد که این کار را انجام ندهید. پس از آن که تصمیم خود را گرفتید دیگر با شک و تردید خود را شکنجه ندهید.
  • برای فکر نکردن به سیگار زیاد به خود فشار نیاورید و نگران این نباشید که چرا سیگار دائماً ذهن شما را به خود مشغول می سازد. هر زمان که به آن فکر کردید، امروز، فردا یا هر وقت دیگر با خود بگویید که واقعاً خوشحال هستید که دیگر سیگار نمی کشید.
  • از هیچ جایگزینی استفاده نکنید. نزد خود سیگار نگه ندارید و از افراد سیگاری دوری کنید. شیوه زندگی خود را فقط به این خاطر که ترک کرده اید تغییر ندهید. چنان که از دستورالعمل های فوق پیروی کنید به زودی لحظه مکاشفه را تجربه خواهید کرد.

دلایل وحشت از ترک سیگار

ترس افراد سیگاری از ترک

این روزها افراد سیگاری احساس ترس می کنند زیرا متوجه تغییر نگاه جامعه نسبت به خود شده اند. حتی از نظر بسیاری از افراد سیگاری نیز کشیدن سیگار نوعی رفتار یا عادت ضد اجتماعی تلقی می شود به همین خاطر میلیون ها نفر از افراد سیگاری می خواهند سیگار را ترک کنند و تمام سیگاری ها از این حقیقت باخبرند. هر بار که یک فرد سیگاری موفق به ترک کشتی در حال غرق می شود، جا مانده های کشتی احساس بدبختی بیشتری می کنند. سیگاری ها خود می دانند که سیگار، پول، سلامتی و ... را از آن ها می گیرد. افراد سیگاری خود نمی توانند دلیلی منطقی برای سیگار کشیدنشان پیدا کنند. آن ها در مورد رفتارشان آشکارا دروغ می گویند نه تنها به دیگران بلکه به خودشان.