درمان و بهبودی اعتیاد به الکل

بهبود و درمان اعتیاد به مصرف الکل یا الکلیسم نیازمند تلاش، زمان، اراده و حمایت است. زمانی که تصمیم می گیرید، یک برنامه حرفه ای برای درمان الکل را اجرا کنید، سفری را از طریق چهار مرحله مجزای باز می توانید شروع کنید، زیرا یاد می گیرید یک سبک زندگی سالم و هوشیار ایجاد کنید.

اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل یا الکلیسم، مصرف وسواس گونه و غیرقابل کنترل مشروبات الکلی است، صرف نظر از تأثیر منفی آن بر شادی، موفقیت حرفه ای و روابط یک فرد، مصرف نوشیدنی های الکلی سلامت جسمی و روانی افراد را به خطر می اندازد. افرادی که از اعتیاد به الکل رنج می برند اغلب بیش از حد مشروبات الکلی می نوشند و خود را از نظر جسمی به الکل وابسته می کنند و زندگی خود را در هرج و مرج و آشفتگی قرار می دهند. متأسفانه، این هرج و مرج اغلب فقط برای عزیزان الکلی آشکار است و نه خود الکلی ها. الکلیسم بیماری انکار است و معمولاً بیمار می گوید مشکلی ندارد.

تلاش بی فایده برای ترک مصرف الکل

اگر افراد الکلی بدون حمایت مناسب سعی در ترک الکل داشته باشند، علائم ترک الکل را تجربه خواهند کرد. این علائم بسیار جدی شامل سردرد، فشار خون بالا، مشکل در خوابیدن و مشکل در تمرکز است. الکلی ها اغلب به اعتیاد خود ادامه می دهند تا حالت عادی کاذب را حفظ کنند، از اثرات ترک اعتیاد اجتناب کنند و از دردهای زندگی روزمره فرار کنند.

درمان و بهبودی اعتیاد به الکل

عواقب اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل می‌تواند باعث شود افراد تا حدی که حافظه خود را از دست می‌دهند، ساعت‌ها یا روزها را از دست بدهند و می‌تواند احتمال رفتارهای پرخطر مانند نوشیدن بیش از حد الکل و رانندگی پر خطر را افزایش دهد و همچنین موجب خشم و عصبانیت می شود. اعتیاد طولانی مدت به الکل می تواند احساسات را از بین ببرد و روابط و زندگی را نابود کند. سوء مصرف و وابستگی شدید یا طولانی مدت به الکل باعث آسیب به عملکرد مغز می شود که در صورت عدم درمان می تواند دائمی باشد. انواع مشکلات سلامت روان نیز می تواند در اثر مصرف طولانی مدت الکل ایجاد شود. اکثر افراد معتاد به الکل از اشکال مختلف آسیب روانی شدید مانند افزایش اضطراب، احساس ناامیدی، روان پریشی ناشی از الکل، افسردگی، اختلالات هراس و مجموعه ای از علائم دیگر رنج می برند.

ترک الکل

بهبودی از اعتیاد به الکل ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما کاملاً ممکن است و نیازی نیست ناراحت کننده باشد. زمانی که فردی به مشکلی اعتراف کرد، مسیر بهبودی پایدار را آغاز کرده است. همه افراد الکلی می توانند برای ترک اعتیاد به الکل کمک و راه حل مؤثر را از کلینیک های معتبر ترک اعتیاد دریافت کنند. سعی نکنید بدون مراقبت و حمایت پزشکی مناسب به دنبال درمان اعتیاد به الکل باشید.

مراحل ترک اعتیاد به الکل

یک مدل مفید برای بهبودی از مؤلفه های مصرف الکل موجود است. در این مدل، بهبودی از مصرف الکل یک روند مادام العمر است.

  • شروع درمان
  • پرهیز زودهنگام
  • حفظ پرهیز
  • بازیابی پیشرفته
در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی به مدیریت دکتر شهرام حسام بختیاری می توانید علائم ناتوان کننده الکلیسم را درمان کنید. الگوهایی را که ممکن است در روابط، تجربیات عاطفی و تمام جنبه های زندگی خود تکرار می کنید، کشف کنید. همچنین در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی می توانید اختلالات ناشی از الکلیسم را به بهترین شیوه علمی مدیریت کنید.