درمان های غیر تخصصی درمان اعتیاد

بسیاری از بیماران و خانواده های آن ها با توجه به این که از اعتیاد و مشکلات آن به ستوه آمده اند به دنبال کوتاه ترین راه ها برای ترک اعتیاد می گردند و متاسفانه گرفتار تبلیغات دروغین و روش های غیر واقعی می شوند و پس از پرداخت هزینه های گزاف و تحمل آسیب های فراوان روحی و روانی انگیزه خود را برای درمان اعتیاد از دست می دهند و انرژی و امید آن ها کمرنگ می شود. بهترین روش برای ترک اعتیاد کمک گرفتن از متخصصین و مراجعه به کلینیک های موفق ترک اعتیاد است.

یکی از چالش‌های مهم درمان اعتیاد، استفاده از نیروهای غیر متخصص در درمان وابستگی به مواد مخدر است. هر چند نمی‌توان منکر وجود گروه‌هایی مانند معتادین یا الکلی های گمنام شد اما اغلب عطاری‌ها، شرکت های تبلیغ کننده داروهای ترک اعتیاد ماهواره‌ای، برخی از هیئت‌های مذهبی و عامه مردم بدون این که اطلاع چندانی درباره درمان مواد مخدر داشته باشند اقدام به درمان می‌نمایند.

دلیل شرکت در گروه معتادین گمنام در ترک اعتیاد

در خصوص معتادین گمنام باید توجه داشت که یک روش درمانی نیست بلکه یک منبع حمایتی و مکمل درمانی است. یعنی بیمار پس از انجام دوره درمان دارویی و سم زدایی در این گروه ها حضور یافته و از حمایت های روانی و اجتماعی آن ها استفاده می نماید. چنین روندی باعث طولانی شدن فرآیند درمان بیماران وابسته به مواد مخدر خواهد شد.

مشکلات استفاده از افراد غیر متخصص در فرآیند درمان اعتیاد

به نظر می‌رسد استفاده از افراد غیر متخصص در فرآیند درمان بیماری اعتیاد باعث تشدید مشکلات بیماران، اعضای خانواده و در نتیجه سیکل معیوب مصرف مواد مخدر و درمان آن خواهد شد. به عنوان مثال طی چند سال اخیر روش های درمان دارویی ماهواره‌ای و استفاده از داروهای عطاری ها رایج شده است.

درمان اعتیاد مستلزم مداخلات روانی و اجتماعی است

استفاده از چنین روش هایی بر خلاف اصول درمان وابستگی به مواد مخدر است زیرا سوء مصرف مواد مخدر یک بیماری است و درمان سوء مصرف مواد مخدر مستلزم مراجعه حضوری نزد پزشکان متخصص، تیم درمان و پیگیری های منظم توسط مددکاران اجتماعی و روان شناسان است. درمان سوء مصرف مواد مخدر مستلزم مداخلات روانی و اجتماعی به منظور درمان و فراهم کردن زمینه بازگشت بیماران به جامعه است.

تأثیر حمایت اعضای خانواده بر درمان اعتیاد

اصولاً درمان سوء مصرف مواد مخدر جامع و سیستماتیک و مستلزم مشارکت دادن اعضای خانواده در فرآیند درمان نیز هست. اما به نظر می‌رسد در درمان های دارویی ماهواره‌ای و عطاری‌ها هیچ کدام از اصول و اهداف فوق محقق نخواهد شد.

درمان های غیر تخصصی درمان اعتیاد

عجله خانواده برای بهبود فرد معتاد

خانواده ها می خواهند با هر روشی بیمارشان زود خوب شود. منظور آن ها از خوب شدن درمانی است که بیمار لغزش و عود نکند. علاوه بر این همه مشکلات او نیز خیلی سریع‌ برطرف گردد. لذا خانواده‌ها و بیماران تحت تأثیر تبلیغات ماهواره‌ای و داروهایی قرار می‌گیرند که دسترسی محدودی به آن دارند. متاسفانه اغلب خانواده‌ها آگاهی محدودی نسبت به روش های درمان تأثیرگذار دارند و لذا مهم ترین منابع اطلاعاتی آن ها دوستان و اعضای فامیل هستند.

درمان های ترک اعتیاد ماهواره‌ای

درمان های ترک اعتیاد ماهواره‌ای با بهره‌گیری از نیاز سوء مصرف کنندگان مواد مخدر و خانواده‌هایشان سعی می‌کنند تا آن ها را ترغیب سازند که بسته مکمل و جامعه ای از درمان‌های دارویی به همراه یک عدد سی دی روان درمانی را در اختیار آن ها قرار دهند.

حقه های بازاریابان برای فروش محصولات تقلبی ترک اعتیاد

ابزار اصلی و هدف آن ها به کار گیری از روش های بازاریابی برای فروش کالاها و محصولاتشان است. آن ها سعی می کنند از بسته بندی های جذاب برای فروش کالاهایشان استفاده نمایند. همچنین به ایجاد تنوع در داروهای درمانی بپردازند. تلاش می‌کنند برای افزایش اعتبار محصولاتشان برچسب سازمان غذا و داروی ایالت متحده را بر محصولاتشان وارد نمایند.

قیمت ارزان و زمان کوتاه ترک اعتیاد برای فروش محصولات تقلبی ترک اعتیاد

همچنین با قیمت مناسب مجموعه‌ای از درمان‌های کامل را در اختیار سوء مصرف کنندگان مواد مخدر قرار دهند. چنین تبلیغاتی به افزایش مشتریان شرکت های فروش دارو و خرید مردم منجر خواهد شد. در حالی که فروش چنین کالاهایی بر خلاف اصول درمان بوده و به دلیل ترکیبات ناشناخته این داروها اغلب باعث لغزش و عود شده و احتمال بروز مشکلات جسمی و آسیب های روانی را در مصرف کنندگان افزایش می دهد. طی مراجعه تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان این داروها به مراکز سرپایی درمان وابستگی به مواد مخدر اغلب اظهار داشتند از ترکیبات داروهایی که دریافت می‌نمودند اطلاعی در دست نداشته و پس از مدت کوتاهی بیماری آن ها عود می نمود.

داروهای ناشناخته ترک اعتیاد در عطاری ها

داروهایی که در عطاری ها نیز فروخته می شود در برخی از موارد از ترکیبات ناشناخته و حتی دیفنوکسیلات برای تهیه آن ها استفاده می شود. در بسیاری از مواقع افرادی که به عطاری ها مراجعه می نمایند به داروهایی که به آن ها ارائه شده است دچار وابستگی می‌گردند و تلاش متخصصان برای درمان این افراد در برخی از موارد به شکست منجر می شود.

بهترین روش ترک اعتیاد

با توجه به این امر لازم است در انتخاب روش های درمان بیماری اعتیاد با کارشناسان درمان اعتیاد مشورت نموده و ضمن معرفی بیماران به مراکز درمان معتبر، از خرید داروهای ناشناخته از جمله داروهای ترک اعتیاد ماهواره ای و عطاری ها اجتناب نمایید.

کینیک ترک اعتیاد دی با مدیریت دکتر بختیاری به عنوان اولین و موفق ترین کلینیک ترک اعتیاد آماده پذیرش بیماران گرامی می باشد.