درمان سوء مصرف مواد مخدر

با توجه به این که اعتیاد یک بیماری چند وجهی است، درمان آن نیز نیازمند ترکیب چند برنامه جامع و کلی است. درمان جسمی و درمان روحی و ذهنی برای ترک کامل اعتیاد و همچنین جلوگیری از عود مجدد اعتیاد باید لحاظ شود. سم زدایی بدن از مواد مخدر و دارو درمانی لازمه برنامه ترک اعتیاد می باشد.

درمان های موفقی وجود دارد که می تواند به شما در غلبه بر اعتیاد کمک کند. بعد از تصمیم گیری برای ترک اعتیاد به مواد مخدر، گام بعدی که مراجعه به کلینیک های معتبر ترک اعتیاد است را برمی داریم. معمولاً درمان اعتیاد موفقیت آمیز است. درمان های موفقیت آمیز اغلب به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرند. درمان جسمی اعتیاد، سم زدایی مواد مخدر، درمان رفتاری - شناختی، رفتار درمانی عاطفی - منطقی، مدیریت حوادث غیر مترقبه، برنامه 12 گام و دارو درمانی اعتیاد.

انتخاب برنامه درمان اعتیاد

شما می توانید یک برنامه درمان اعتیاد پیدا کنید که بیشتر با نیازهای فردی شما مطابقت دارد. می توانید یک برنامه پیدا کنید که جزء درمان های موفق ترک اعتیاد به شمار می رود. می توانید یک گزینه مناسب درمانی انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای فردی شما مطابقت داشته باشد.

درمان های چند وجهی اعتیاد

درمان بیماری اعتیاد یکپارچه نیست. همه درمان ها ممکن است بر اساس نیاز شما نبوده و متفاوت با خواسته های شما باشد. شما باید متناسب با ماده مخدری که مصرف می کنید، میزان مصرف و مدت زمانی که به آن مواد معتاد بوده اید، میزان مراقبت مورد نیاز، نیازهای بهداشت روانی شخصی خود و یا گزینه های مراقبت های بهداشتی که می توانید از عهده آن بر آیید، درمانی را که برای شما مناسب است، انتخاب کنید.

درمان های رایج اعتیاد

درمان های رایجی برای اعتیاد وجود دارد که بیماران را در یک مسیر موفقیت آمیز برای بهبود بیماری اعتیاد قرار می دهد. انتخاب یک برنامه درمانی برای ترک اعتیاد بسیار مفید است زیرا گاهی اوقات ترک اعتیاد می تواند با علائم جسمی ناخوشایند یا حتی تهدید کننده زندگی همراه باشد.

درمان سوء مصرف مواد مخدر

سم زدایی در ترک اعتیاد

از آنجا که که سم زدایی علل رفتاری زمینه ای اعتیاد را درمان نمی کند، معمولاً در ترکیب با سایر درمان ها استفاده می شود. درمان شناختی رفتاری با توجه به مراکز ترک اعتیاد، یک ابزار درمانی ارزشمند برای ترک اعتیاد است زیرا می تواند برای بسیاری از موارد مختلف از جمله جلوگیری از عود اعتیاد مورد استفاده قرار گیرد.

درمان های روان پزشکی در ترک اعتیاد

درمان های روان پزشکی می تواند به شما در تشخیص الگوهای رفتاری ناسالم کمک می کند، و هم این که می تواند به شما در یادگیری عوامل محرک و توسعه مهارت های مقابله ای نیز کمک کند. با ترکیب سایر تکنیک های درمانی نیز می توان به موفقیت در ترک اعتیاد نزدیک شد.

رفتار درمانی در ترک اعتیاد

رفتار درمانی احساسی منطقی می تواند به شما کمک کند افکار منفی خود را بشناسید و راهکارهایی برای مقابله با احساسات خود که منجر به شکست در درمان اعتیاد می شود به شما ارائه دهد. هدف از این درمان این است که به شما کمک کند که بدانید که قدرت تفکر منطقی در درون شما نهفته است و مربوط به موقعیت های بیرونی یا عوامل استرس زا نیست. مواد مخدر با دادن پاداش های ملموس، رفتار مثبت شما (یعنی حفظ هوشیاری) را تقویت می کند. برای درمان سوء مصرف مواد مخدر، این نوع درمان با موفقیت برای مقابله با عود بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه های گروهی ترک اعتیاد

برنامه درمانی 12 مرحله و گروه درمانی می تواند برای درمان سوء مصرف الکل و مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد. این یک نوع درمان گروهی است که شامل تشخیص این است که اعتیاد چندین پیامد منفی دارد که می تواند اجتماعی، عاطفی، روحی و جسمی باشد. این نوع درمان با پذیرش شروع می شود، سپس برای تسلیم شدن در برابر قدرت بالاتر حرکت می کند، سپس در نهایت به مشارکت در جلسات گروهی مداوم منتقل می شود.

دارو درمانی در ترک اعتیاد

درمان اعتیاد با دارو درمانی ادامه می یابد. داروها می توانند نقش مهمی در بهبودی در صورت ترکیب با درمان های رفتاری ایفا کنند. از داروها برای کمک به کاهش هوس، بهبود خلق و خو و کاهش رفتارهای اعتیادآور و علائم ترک در بیمارانی که تحت درمان اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند، استفاده می شود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان درگیر بیماری اعتیاد هستید، نیازی نیست که به تنهایی در نبرد شرکت کنید. به یک کلینیک معتبر ترک اعتیاد مراجعه نمائید و درمان را به صورت کامل به متخصصین امر بسپارید.