درد ناشی از ترک نیکوتین

مهم ترین موضع در ترک سیگار این است که به خاطر داشته باشید که دردهای ناشی از ترک نیکوتین زودگذر است و هر لحظه که می گذرد شما به هدفتان نزدیک تر می شوید. برخی افراد سیگاری از این می ترسند که مجبور باشند بقیه عمرشان را صرف مقابله با عوامل محرک کنند.

فریب نیکوتین

در زمان ترک سیگار، لحظاتی که درد ناشی از ترک نیکوتین را تحمل می کنید بسیار ارزشمند است زیرا به زودی آن لحظلات تبدیل به لحظات شیرین خواهد شد. می توانید به قضیه ترک سیگار به عنوان یک بازی مهیج نگاه کنید و به نیکوتین به عنوان یک هیولا فکر کنید. شما باید به مدت سه هفته این هیولا را گرسنه نگه دارید و او سعی خواهد کرد شما را بفریبد تا با روشن کردن یک نخ سیگار به او حیات دوباره بدهید.

بعضی وقت ها او سعی می کند تا شما را خوار سازد، در آن لحظه شما ممکن است حواستان جمع نباشد و کسی به شما سیگار تعارف کند و ممکن است فراموش کرده باشید که مصرف دخانیات را ترک کرده اید. از قبل مراقب این دام ها باشید. هر گونه وسوسه ای که به ذهن شما راه پیدا می کند صرفاً به خاطر وجود این هیولا در بدن شما است و هر بار که شما در برابر وسوسه مقابله می کنید در واقع از پس یک ضربه مهلک در این نبرد برآمده اید.

فراموش کردن سیگار

هیچ گاه سعی نکید با فشار آوردن به ذهن خود سیگار کشیدن را فراموش کنید، این یکی از عواملی است که باعث افسرده شدن افرادی می شود که با استفاده از نیروی اراده مبادرت به ترک دخانیات می کنند. آن ها هر روز تلاش می کنند تا این امید را در خود زنده نگه دارند که سرانجام روزی به طور کامل سیگار را فراموش کنند. این کار مانند آن است که شما خوابتان نیاید و هر چه بیشتر در این مورد نگران شوید خوابیدن برایتان سخت تر خواهد شد. در هر حال فراموش کردن این موضوع کار ساده ای نیست، به خصوص در روزهای نخست.  

درد ناشی از ترک نیکوتین

فکر کردن به سیگار

نیکوتین سعی می کند شما را همواره به یاد آن اندازد و شما قادر به دور کردن این موضوع از ذهن خود نیستید. تا زمانی که هنوز افراد سیگاری و تبلیغات گسترده در مورد سیگار وجود دارد، سیگار به طور مدام در ذهن شما تداعی خواهد شد. موضوع اصلی این است که شما هیچ نیازی به فراموش کردن سیگار ندارید. اتفاق بدی که نیفتاده است برعکس اتفاق فوق العاده ای در زندگی شما در حال رخ دادن است، حتی اگر روزی هزار بار به سیگار فکر کنید.

لذت ترک سیگار

از لحظات ترک سیگار لذت ببرید و سعی کنید به آزادی تان بیندیشید. در ذهن خود مجسم کنید زمانی که دیگر مجبور نباشید خود را با دود سیگار خفه کنید چه لذتی خواهد داشت. دردهای ناشی از ترک نیکوتین به لحظات باشکوهی تبدیل می شوند و از این که خیلی زود سیگار کشیدن را فراموش کرده اید متعجب خواهید شد. در مورد تصمیمتان برای ترک سیگار شک نکنید زیرا با شک کردن غصه خوردنتان نیز آغاز شده و اوضاع بدتر می شود.

در عوض از این لحظات برای تقویت روحیه خود استفاده کنید. اگر افسردگی به سراغتان آمد به خودتان یادآور شوید که به خاطر تأثیر همان سیگارهایی است که قبلاً کشیده اید. چنان چه دوستی به شما سیگار تعارف کرد با غرور بگویید که خوشبختانه دیگر سیگار نمی کشید، شاید او نیز در نیمه راه به شما ملحق شود.