جوانان چگونه و از کجا مواد مخدر مصرف می کنند

در حالی که ما از نوجوانان انتظار داریم چیزهای جدید را امتحان کنند و مرزهای علم را جا به جا کنند، سوء مصرف مواد مخدر در بین جوانان به یک مشکل بزرگ با پیامدهای گسترده تبدیل شده است. شیوع مصرف الکل و مواد مخدر در بین جوانان نشان می دهد که استفاده تفریحی از یک ماده مخدر در حال عادی شدن و پذیرش اجتماعی است. به نوبه خود، این بدان معنی است که افراد بیشتری معتاد می شوند و نوجوانان بیشتر در معرض آن قرار دارند.

اعتیاد جوانان و نوجوانان به مواد مخدر

علیرغم این واقعیت که بسیاری از مواد اعتیاد آور رایج غیرقانونی هستند، امروزه بخش بیشتری از جمعیت نسبت به هر زمان دیگری در زمان ما از اعتیاد رنج می برند. در واقع، استفاده نادرست از مواد تغییردهنده ذهن در جهان چنان فراگیر شده است که حتی در بین نوجوانان و جوانان به طرز نگران کننده ای رایج است.

آمارها نشان می دهد که در حالی که استفاده زیر سن قانونی از محصولات دخانی در طول سال ها کاهش یافته است، استفاده از الکل و سایر مسکرات در واقع با حاشیه قابل توجهی افزایش یافته است. تنها با نگاهی به دانش‌آموزان دبیرستانی، تخمین زده می‌شود که حدود سی و پنج درصد حداقل یک بار در ماه گذشته الکل مصرف کرده‌اند و بیش از شانزده درصد در دو هفته گذشته حداقل یک بار مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

تا کلاس دوازدهم، تقریباً نیمی از نوجوانان حداقل یک نوع ماده مخدر را آزمایش کرده اند، خواه این به معنای سوء استفاده از یک داروی قانونی، مانند داروهای تجویزی باشد یا استفاده از یک داروی غیرمجاز خیابانی مانند کوکائین. البته، جوانان و نوجوانان برای استفاده از مواد مخدر یا الکل نیاز به سطحی از دسترسی دارند. بدیهی است که این سوال پیش می آید که نوجوانان چگونه مواد مخدر را دریافت می کنند، مواد مخدر یا در خانه شان یافت می شود، یا در مدارس و یا از طریق فروشندگان غیرقانونی در پارک ها و خیابان ها به دست نوجوانان می رسد.

دسترسی به مواد مخدر در خانه ها

در نظرسنجی‌ها، اکثر نوجوانان اذعان می‌کنند که می‌توانند تعدادی مواد مخدر مختلف را با سهولت نسبی به دست آورند.  الکل بارزترین نمونه از موادی است که ذهن را تغییر می دهد و بعضی از نوجوان می تواند در خانه خود به آن دسترسی پیدا کنند. بسیاری از بزرگسالان آمریکایی مشروبات الکلی را در خانه نگه می دارند و نمی توانند نوشیدنی های الکلی را از دسترس فرزندان خود دور نگه دارند. با این حال، یافتن داروهای تجویزی در خانه‌ها برای جوانان نیز بسیار رایج است. بقایای نسخه ها اغلب بدون مراقبت و نظارت در قفسه های دارو رها می شود و این امر به دسترسی داشتن نوجوانان به آن ها کمک می کند.

جوانان چگونه و از کجا مواد مخدر مصرف می کنند

دسترسی نوجوانان به مواد مخدر در مدرسه

اکثر نوجوانان تقریباً بیش از هر جای دیگری زمان بیشتری را در مدرسه می گذرانند. ممکن است بعضی از فروشندگان مواد مخدر به داخل مدارس نفوذ پیدا کنند و با آلوده کردن نوجوانان، فروش نهایی خود را بالا ببرند. همچنین، بیش از نیمی از نوجوانانی که مواد مخدر تفریحی مصرف می‌کنند، مکانی در داخل یا نزدیک محوطه مدرسه دارند که می‌توانند مواد مخدر خود را بدون این که گرفتار شوند، مصرف کنند. بنابراین، کاملاً ممکن است که یک نوجوان از موادی که ذهن را تغییر می‌دهند، بدون این که این مواد در خانه‌شان وجود داشته باشد، سوء استفاده کند. در منطق، این باعث می شود که بیشتر مواد مخدر قابل دستیابی باشند، زیرا تقریباً هر همکلاسی می تواند یک منبع باشد.

دسترسی نوجوانان به مواد مخدر از طریق فروشندگان غیرقانونی آنلاین

امروزه می توانید تقریباً هر چیزی را از طریق اینترنت خریداری کنید، از جمله داروهای تجویزی. فروشنده های آنلاین بی شماری وجود دارند که به افراد اجازه می دهند انواع مختلفی از داروهای نسخه ای را خریداری کنند که در غیر این صورت هرگز نمی توانستند بدون نسخه پزشک تهیه کنند. این بدان معناست که هر نوجوانی می‌تواند یکی از این فروشگاه های آنلاین غیرقانونی را جستجو کند، مجموعه‌ای از مسکن‌ها را سفارش دهد و فقط چند روز بعد آن‌ها را در خانه‌اش تحویل بگیرد. البته، این یک مشکل بزرگ برای سایر گروه‌های جمعیتی نیز است، اما با توجه به رایج بودن خرید آنلاین، بیشتر جوانان می‌توانند محموله‌های داروهای تجویزی را دریافت کنند بدون این که خانواده‌هایشان به چیز غیرعادی مشکوک شوند.