جایگزین های غیرافیونی برای مدیریت درد

پیشگیری همیشه بهترین و منطقی ترین کار است. فرزندان ما به دلیل نداشتن آگاهی های لازم ممکن است در دام مواد مخدر بیفتند. بهترین راهکار برای جلوگیری از مصرف داروهای افیونی توسط فرزندان آگاه سازی آن ها و کنترل داروهای تجویزی در دسترس، همچنین نظارت بر دوستان و روابط آن ها به صورت اصولی می باشد.

به دنبال جایگزین های غیرافیونی برای مدیریت درد و برای آسیب دیدگی باشید

شما ممکن است تمام تلاش خود را برای کمک به نوجوان یا بزرگسال جوان خود انجام دهید تا از مواد افیونی اجتناب کند، اما زمانی که آن ها را به اورژانس می برید برای شکستگی استخوان یا آسیب های دیگر، ممکن است نسخه ای دریافت کنند. پسر یا دختر شما نیز ممکن است برای تسکین درد یک مسکن مخدر دریافت کنند. از پزشک خود بپرسید که آیا جایگزینی برای داروهای افیونی کاهش درد وجود دارد یا خیر. تا جایی که ممکن است از مواد افیونی استفاده نکنید.

برخی از جایگزین های تسکین درد ممکن است شامل موارد زیر باشد

• داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی: داروهایی که شامل ایبوپروفن و ناپروکسن که تورم و درد را کاهش می دهند و اغلب به تنهایی برای دردهای خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود.

• استامینوفن: به تنهایی استفاده می شود، استامینوفن اغلب در درمان سردرد، تب و درد جزئی مؤثر است، اما التهاب را کاهش نمی دهد.

• بی حس کننده های موضعی: این داروها می توانند درد را در ناحیه کوچکی از بدن مسدود کنند، آن ها در یک یا چندین شات داده می شوند.

• رویکردهای جایگزین: طب سوزنی، فیزیوتراپی، بیوفیدبک، ماساژ و هیپنوتیزم نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کاهش نیاز به مواد افیونی

نگرانی خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید و بیان کنید که نمی خواهید مواد مخدر در منزلتان وجود داشته باشد.

نظارت، ایمن و دفع نسخه مواد افیونی در خانه شما

گاهی اوقات شما نمی توانید از آن اجتناب کنید، و یک اپیوئید برایتان تجویز می شود. چگونه اطمینان حاصل می کنید که کسی در خانه شما از آن سوء استفاده نمی کند. سه مرحله آسان وجود دارد که می توانید سوء مصرف مواد افیونی موجود در منزل را کنترل کنید.

جایگزین های غیرافیونی برای مدیریت درد

بر داروهای افیونی موجود در منزل نظارت کنید

با توجه به بسته های قرص و تعداد قرص های موجود در منزل، مصرف قرص ها را پیگیری کنید. اگر نوجوان یا جوان شما کسی است که داروها برای او تجویز شده است، مطمئن شوید که دوزها را به موقع مصرف می کند و پر کردن مجدد را کنترل و نظارت کنید. از دوستان، همسایگان و اقوام، والدین، پسر یا دخترتان مطمئن شوید. همچنین فرزندان را از خطرات داروها آگاه کنید و آن ها را تشویق کنید که طبق تجویز پزشک داروها را مصرف نمایند.

مطمئین شوید که جای داروهای افیونی در منزلتان امن است

در صورت امکان، تمام داروها را، چه با نسخه و چه بدون نسخه، در مکان امنی مانند کابینت قفل شده و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. خانواده هایی که پسر یا دختر شما ممکن است به آن ها دسترسی داشته باشد، را تشویق کنید تا نسخه های خود را نیز تضمین کنند.

باقیمانده قرص های مصرف نشده و قوطی آن ها را امحا کنید

راه ایده آل، دور انداختن ایمن داروهای تاریخ مصرف گذشته یا استفاده نشده است. دارو در فاضلاب بریزید و برای کمک به جلوگیری از پر کردن مجدد و غیرمجاز، حتماً قوطی و بطری آن را حذف کنید و از بین ببرید.