توصیه هایی برای ترک نیکوتین

هرگز هیچ چیز را در رابطه با سیگار بدیهی فرض نکنید بلکه در مورد نظر خودتان و جامعه همواره علت را جویا شوید. برای مثال آن دسته افراد که فکر می کنند سیگار کشیدن فقط یک عادت است از خود بپرسند چرا عادت هایی مثل ورزش کردن را که لذت بخش هم هستند به آسانی ترک می کنیم اما کنار گذاشتن عادت زشتی مثل سیگار کشیدن مشکل است.

همه افراد سیگاری وقتی به سلامتی خود می اندیشند معمولاً این به فکر و ذهنشان می رسد (قبل از آن که اتفاقی برایم بیافتد سیگار را ترک می کنم). به جایی می رسند که می دانند سیگار دارد نابودشان می سازد. همیشه از سردردر همراه با سرفه های مکرر و شدید رنج می برند. می توانستند حتی تپش مداوم نبض را در وسط پیشانی خود احساس کنند و فکر می کردند به زودی از شدت سردرد، سرشان خواهد ترکید و از خونریزی مغزی خواهند مرد. با آن که این مسئله بسیار آزارشان می دهد نمی توانند سیگار نکشند. با آن که دیگر در سیگار کشیدن هیچ لذتی نمی برند کارشان به جایی می رسد که فکر ترک را از سرشان بیرون کنند.

تأثیر جادویی سیگار

گاهی وقت ها بیشتر افراد سیگاری به توهم می افتند که از تأثیر جادویی سیگار لذت می برند، فکر می کنند در آن چیزی هست که به آرامش می رسند و جرأت و اعتماد به نفس پیدا می کنند. پس هر زمان که سعی می کنند آن را ترک کنند احساس بدبختی به سراغشان می آید، به طوری که تصور نبودن یک زندگی لذت بخش بدون سیگار برایشان غیر ممکن شده است.

آیا ترک سیگار کار مشکلی است

مسئله اصلی پی بردن به این موضوع است که چرا افراد سیگاری فکر می کنند ترک سیگار کار مشکلی است، آن ها در مورد دردهای ناشی از ترک سیگار صحبت می کنند در حالی که وقتی به گذشته فکر می کنند می بینند که دردی در کار نیست. در واقع درد جسمی وجود ندارد و اگر مشکلی هست فقط در ذهن آن هاست.

توصیه هایی برای ترک نیکوتین

همه می توانند سیگار را ترک کنند

کسی وجود ندارد که نتواند سیگار را ترک کند. هر کسی می تواند به راحتی مصرف دخانیات را ترک کند، اصولاً این ترس است که باعث می شود ما سیگار بکشیم. ترس از این که زندگی بدون سیگار هرگز لذت سابق را نخواهد داشت و یا ترس از احساس محرومیت. زندگی بدون سیگار نه تنها از احساس لذت ما نمی کاهد بلکه از بسیاری جهات خیلی هم لذت بخش تر است. داشتن سلامتی، قدرت بدنی، صرفه جویی در پول، حداقل فواید ترک سیگار است.

شرایط ترک سیگار

ترک سیگار برای همه یکسان است. هر چه بیشتر درباره سیگار بدانید راحت تر می توانید آن را کنار بگذارید. با مراجعه به کلینیک های معتبر ترک اعتیاد و مشاوره با افراد متخصص و با تجربه متوجه می شوید برای شما دستورالعمل هایی دارند که می توانید با به کار گرفتن آن ها به راحتی سیگار را برای همیشه ترک کنید. مهم تر این که در حین ترک اعتیاد دچار افسردگی نشده و احساس نمی کنید که از چیزی محروم شده اید و در نهایت این سوال در ذهنتان به وجود می آید که چرا اصلاً در طی این همه سال سیگار می کشیدید.

مثلاً شما نباید مصرف سیگار را کم کنید، می توانید به جای سیگار از جایگزین هایی مثل شیرینی، آدامس و یا هر چیزی که نیکوتین دار باشد استفاده نکنید، زیرا بعضی از افراد برای انجام بعضی از کارها مشکل ترین راه را انتخاب می کنند در صورتی که می توانند ساده ترین راه را برگزینند. در پشت هر توصیه ای هدفی وجود دارد تا ترک سیگار برای شما آسان شده و موفقیت شما را تضمین نماید.