تفاوت افراد سیگاری با غیر سیگاری

سیگار کشیدن هم یک تجربه و هم یک عادت روانی است. نیکوتین سیگار باعث اعتیاد مصرف کننده می شود. حذف منظم نیکوتین باعث می شود بدن شما علائم مشخصه و هوس را تجربه کند. به دلیل تأثیر احساس خوب نیکوتین بر مغز، ممکن است به سیگار به عنوان راهی سریع و قابل اعتماد برای تقویت بینش، کاهش استرس و آرامش خود روی آورید.

افراد غیر سیگاری سعادتمندند

افراد غیر سیگاری نه نیازی به سیگار کشیدن دارند و نه آرزوی آن را دارند. آن ها از آن جایی که هیچ میلی به سیگار ندارند. این همان چیزی است که شما سعی در به دست آوردن آن دارید و این کاملاً در قدرت شماست. مجبور نیستید منتظر قطع شدن میل خود به سیگار باشید تا به یک فرد غیر سیگاری مبدل شوید. در واقع از همان لحظه ای که آخرین سیگارتان را خاموش می کنید شما فردی غیر سیگاری هستید چرا که ورود نیکوتین به بدنتان را قطع کرده اید پس می بینید که به همین زودی یک فرد غیرسیگاری سعادتمند می شوید و سعادتمند باقی خواهید ماند به شرط این که هرگز در تصمیم خود شک نکنید و منتظر اتفاق خاصی نمانید. اگر چنین کنید صرفاً وقت خود را تلف کرده اید و این خود باعث ایجاد ترس در شما می شود.

ترک ناخواسته سیگار

سعی نکنید با فشار آوردن به خود فکر سیگار کشیدن را از سر بیرون کنید و منتظر لحظه مکاشفه نمانید. در هر دو صورت این کارها باعث ایجاد ترس می شود. از جایگزین استفاده نکنید. به افراد سیگاری واقع ‌بینانه نگاه کنید و به جای غصه خوردن نسبت به آن ها احساس ترحم کنید صرفاً به این خاطر که سیگار را ترک کرده اید روزهای خوش یا ناخوش زندگیتان را دستخوش تغییر نکنید. اگر چنین نکنید فداکاری بی موردی کرده‌اید.

نجات از استعمال دخانیات

فراموش نکنید شما زندگی را ترک نکرده اید. اصلاً شما هیچ چیز را ترک نکرده اید. برعکس شما خود را از یک مرض سخت نجات داده اید و از یک زندان مخفی و مخوف گریخته اید. با سپری شدن روزها و بهتر شدن وضعیت جسمی و روانی روزهای خوشی را تجربه خواهید کرد و دل گرفتگی هایتان کمتر خواهد شد. چه در روزهای نخست ترک سیگار و چه در ادامه زندگی تان هر زمان که به دخانیات می‌اندیشید با خود بگویید از این که سیگار نمی کشم واقعاً خوشحالم.

تفاوت افراد سیگاری با غیر سیگاری

مقابله با استرس بدون سیگار

استرس بخشی طبیعی از زندگی است. در حد معقول می توان به شما کمک کرد تا به خود برسید، اما استرس بیش از حد مشکلات بیشتری ایجاد می کند. مدیریت استرس، بخش مهمی از ترک دخانیات است. ممکن است یاد بگیرید که با کشیدن سیگار با استرس مقابله کنید. اما راه هایی برای کنترل بدون سیگار کشیدن وجود دارد. 

مدیریت استرس بدون سیگار کشیدن

بدن ما با مشکلاتی که ضربان قلب شما را افزایش می دهد و فشار خون شما را بالا می برد، به استرس پاسخ می دهد. تمرین تکنیک های تمدد اعصاب، ممکن است سلامت شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند استرس خود را در دوران ترک سیگار به روش های مثبت مدیریت کنید.

چالش ها در هنگام ترک سیگار

خیلی از افراد سیگاری هنگام ترک سیگار با ترک و هوس خود دست و پنجه نرم می کنند، اما راه هایی برای مقابله با این چالش های موقتی وجود دارد. درباره هوس ها و لغزش ها بیشتر بیاموزید و نکاتی برای مقابله با آن ها دریافت کنید. حتی چالش هایی مانند استرس و افزایش وزن را می توان در صورت آمادگی مدیریت کرد.