تأثیر الکل و مواد مخدر بر نوجوانان

تنظیم، قضاوت، استدلال، حل مسئله و کنترل تکانه می تواند منجر به تصمیمات یا اقدامات تکانشی، بی توجهی به عواقب و واکنش های احساسی شود که می تواند نوجوانانی را که مواد مخدر مصرف می کنند را در معرض خطر جدی قرار دهد به گونه ای که ممکن است حتی خود نوجوانان را شگفت زده کند.

مصرف الکل و مواد مخدر

می توانید اثرات سوء مصرف مواد مخدر و الکل را متوقف کنید. شما می توانید به بهبود نوجوان خود کمک کنید. پرداختن به مصرف مواد مخدر در حال حاضر به معنای اجتناب از اثرات مداوم آن است. مصرف مواد مخدر و الکل، نوجوانان و جوانان را در معرض خطر اعتیاد به مواد مخدر و الکل قرار می دهد. جوانانی که قبل از پانزده سالگی شروع به نوشیدن الکل می کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که از سن بیست و یک سالگی شروع به نوشیدن الکل می کنند، دچار وابستگی به الکل می شوند. 

هر چه نوجوان زودتر شروع به مصرف الکل کند، احتمال این که در مراحل بعدی زندگی با مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم کند، بیشتر می شود. این ممکن است برای فرزند شما مشکلی به نظر نرسد. ممکن است نخواهید باور کنید که فرزندتان مشروبات الکلی یا مواد مخدر مصرف می کند، با این حال بسیاری از نوجوانان در سنین پایین شروع به نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر می کنند.

رشد مغز نوجوانان و مصرف مواد مخدر

نوجوان شما مجبور نیست برای این که مصرف مواد مخدر روی مغز او تأثیر بگذارد، با یک مشکل سلامت روانی که همزمان رخ می دهد مبارزه کند. مغز نوجوانان هنوز در حال رشد است. سوء مصرف مواد مخدر و الکل این روند توسعه را مختل می کند. مغز جوانان تا بیست سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد. 

الکل می تواند این رشد را تغییر دهد و به طور بالقوه بر ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد و ممکن است باعث مشکلات شناختی یا یادگیری شود. مصرف مواد مخدر می تواند طرز فکر فرد را تغییر دهد. هنگامی که نوجوانان از مواد مخدر و الکل سوء استفاده می کنند، ممکن است به توانایی خود در یادگیری، به خاطر سپردن و پردازش احساسات در حال حاضر و آینده آسیب وارد کنند. مغزهای در حال رشد نیز توانایی شگفت انگیزی برای درمان دارند. اقدام علیه مصرف مواد مخدر به معنای امید بهتر برای آینده ای سالم و عاری از مواد مخدر است.

تأثیر الکل و مواد مخدر بر نوجوانان

مغز در حال رشد همچنین توضیح می دهد که چرا نوجوانان نوشیدنی الکلی و مواد مخدر مصرف می کنند. مصرف مواد مخدر نشانه ای از شکست در فرزندپروری نیست. این نشان دهنده چگونگی رشد مغز و نحوه تفکر و عمل نوجوانان است. نواحی لیمبیک مغز، که تصور می‌شود احساسات را تنظیم می‌کند و با کاهش حساسیت نوجوان به خطر و تمایل به تازگی و جستجوی احساسات مرتبط است، زودتر از لوب‌های فرونتال، که تصور می‌شود مسئول خودسازی هستند، بالغ می‌شوند.

بسیاری از نوجوانان اثرات مصرف الکل و مواد مخدر را تجربه می کنند. این اثرات شامل ایجاد یا ادامه مشکلات مصرف مواد مخدر است. اجازه ندهید سوء مصرف مواد مخدر و الکل ادامه پیدا کند. پزشکان متخصص، کلینیک های ترک اعتیاد و مشاوران برای حمایت از شما در دسترس هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شناسایی و رسیدگی به مسائل مربوط به مصرف مواد مخدر در نوجوانان، با کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد دی تماس بگیرید. مصرف مواد مخدر را قبل از این که منجر به ادامه سوء مصرف و مشکلات اعتیاد شود متوقف کنید.