بهبود روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر

سلامت روان مختص همه ماست. تبعیض قائل نمی شود و همه ما می توانیم در مقاطع مختلف زندگی خود دچار مشکلات و اختلالات روانی شویم. روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر نیز، یکی از همین مشکلات است. با این حال، خبر خوب این است که شما مجبور نیستید با مشکل سلامت روان دست و پنجه نرم کنید. در کلینیک روان پزشکی و ترک اعتیاد می‌توانید درمان تخصصی سلامت روان را ارائه دریافت کنید.

اگر برای شما روان پریشی ناشی از مواد مخدر تشخیصی، تشخیص داده می‌شود، بخشی از یک تشخیص دو دارو به مواد مخدر و زمینه‌های بیماری‌های روانی است که باید به عنوان مسائل مهمی برای کمک به درمان یا کاهش علائم در نظر گرفته شود.

درمان مشکلات روانی

این بدان معناست که شما باید قبل از شروع یک برنامه درمانی فردی برای هر گونه مشکل بهداشتی روانی زمینه ای که ممکن است در شروع علائم روان پریشی نقش داشته باشد، تحت یک برنامه سم زدایی ترک با کمک پزشکی قرار می گیرید تا از نظر پزشکی پایدار باشید و علائم ترک اعتیاد را مدیریت کنید.

در حالی که ممکن است علائم روان پریشی را از بین ببرد حذف دارو از سیستم شما ممکن است، اگر یک بیماری روانی زمینه ای مانند اضطراب یا استرسی را که باعث مصرف بیش از حد دارو می شود، یا تشخیص داده شده است، تبدیل به یک اختلال روانپریشی شود وجود ندارد، به مشکل دوقطبی یا اسکیزوفرنی مبتلا شده اید. درمان بیشتر برای حل به این شرایط و کمک به بهبود مورد نیاز است.

بهبود روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر

مقابله با بیماری روانی

اگر روان‌پریشی از طریق مصرف مواد مخدر برای مقابله با بیماری روانی زمینه‌های ایجاد شده باشد، باید تشخیص داده شود که آیا هیچ دارویی وجود ندارد، زیرا این روان‌پریشی مرتبط با مواد مخدر نیست. روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر باعث تحریک می شود که علائم شما پس از قطع مصرف دارو از بین می رود، در حالی که علائم اولیه مانند کناره گیری اجتماعی و نتایج ممکن است به طور خلاصه شامل هذیان یا توهم شوند.

اگر وضعیت سلامت روان‌پریشی شامل دوره‌های روان‌پریشی به‌ عنوان یک علامت باشد، ممکن است داروهای ضد عفونی، ضد روانپریشی یا سایر داروها مانند کلوزاپین (کلوزاریل) برای مدت طولانی توصیه شود، به ‌ویژه اگر هذیان‌ها و توهمات مکرر یا شدید باشند.

درمان روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر

هنگام درمان روان پریشی ناشی از مواد مخدر، اولین گام به سمت بهبودی باید شامل خاتمه مصرف دارویی باشد که در ابتدا باعث بروز این دوره می شود. برنامه سم‌زدایی و ترک مواد مخدر با کمک های پزشکی، در گام های مقدماتی تضمین می‌کند که شما هیچ تداخل بیشتری با داروهایی که می‌توانند ایجاد کنند یا با داروی سوء مصرفی ندارند.

زمانی که از سوی پزشکی تثبیت شدید، گفتار درمانی عملی و حل مسئله، رفتار درمان شناختی، می تواند به شما کمک کند تا در مورد افکار و حالاتی که قبل از دوره های روان پریشی تجربه کرده اید، اطلاعات بیشتری کسب کنید و به شما کمک می کند تا احساسات و پارانوی خود را آسان تر مدیریت کنید و از محرک ها آگاه باشید.

با توجه به ماهیت جدی روان پریشی ناشی از مواد مخدر و شرایط روان پریشی مرتبط، خانواده درمانی با افراد نزدیک به شما ممکن است برای درمان روان پریشی مواد مخدر، مؤثر باشد تا اطمینان حاصل شود که حمایت کافی در خانه برای جلوگیری از عود اعتیاد و مدیریت علائم مرتبط بالقوه وجود دارد.

نیاز به درمان بیمارستانی

درمانگران و مشاوران مجرب در زمینه درمان روان پریشی ناشی از مصرف مواد مخدر آموزش دیده اند و می توانند به عنوان یک برنامه درمانی سفارشی، که با هدف کاهش اثرات روان پریشی و مصرف مواد مخدر، قبل از هدف قرار دادن هر گونه سلامتی زمینه ای، یک محیط درمانی ایمن و قابل درک را به شما ارائه دهند. آن ها به شما کمک می کنند، مسائلی که ممکن است در اثر سوء مصرف مواد ایجاد شده باشد را به طور علمی و ایمن حل کنید.