اهداف سم زدایی مواد مخدر

سم زدایی از اعتیاد به مواد مخدر یک فرآیند سخت است، اما بازده بزرگی دارد. هنگامی که از موانع فیزیکی و روانی سم زدایی مواد مخدر عبور کردید، آزادی جدیدی را در طرف مقابل خواهید دید. سم زدایی مواد مخدر شاید دشوار باشد اما ارزشش را دارد.

سم زدایی مواد مخدر

سم زدایی مواد مخدر به طور کلی به پاکسازی بدن از سموم و مواد اعتیاد آور یا مضر اشاره دارد. اهداف سم زدایی مواد مخدر کاهش آسیب ناشی از ماده مخدر و علائم ترک اعتیاد است و فرد را در موقعیت خوبی برای شروع بهبودی طولانی مدت اعتیاد قرار می دهد.          

سم زدایی پزشکی چیست

سم زدایی پزشکی به گذراندن مرحله اولیه ترک حاد اعتیاد تحت مراقبت یک تیم پزشکی اشاره دارد. برای اکثر مردم، به معنای رفتن به یک مرکز بستری است که در آن سم زدایی آن ها می تواند تحت نظارت باشد. گاهی اوقات این بخشی از یک توانبخشی طولانی تر است، اما سم زدایی پزشکی می تواند در یک بیمارستان معمولی انجام شود.

چگونگی سم زدایی مواد مخدر

سم زدایی مواد مخدر بسیار ناراحت کننده است. برای بسیاری از افراد، ترکیبی از درد و ناراحتی فیزیکی به همراه هوس می‌تواند در صورت نداشتن حمایت در این مرحله، پایبندی به هدفشان برای ترک مواد مخدر را دشوار کند. خبر خوب این است که پشتیبانی برای مدیریت کنترل این دردها در دسترس است. داروها و روش هایی برای کاهش علائم ترک و کنترل هوس مواد مخدر وجود دارد.

اهداف سم زدایی مواد مخدر

چگونگی سم زدایی الکل

از آن جایی که الکل به طور گسترده ای در دسترس است و اغلب از نظر اجتماعی قابل قبول نیست، بسیاری از افرادی که درگیر مصرف الکل می شوند به دنبال کاری برای ترک الکل می گردند. بسیاری از فهمیدن این که سم زدایی الکل چه قدر می تواند جدی باشد، شگفت زده می شوند. برای بیشتر افراد بسیار ناراحت کننده و برای برخی تهدید کننده زندگی است. انتظار داشته باشید تا چندین روز پس از آخرین نوشیدنی الکلی خود علائم فیزیکی و احساسی را احساس کنید.    

خطر سم زدایی مواد مخدر در منزل

برای اکثر مردم، سم زدایی از مواد مخدر در منزل با آماده سازی مناسب، مانند کیت سم زدایی می تواند بی خطر باشد ولی حتماً موفق نیست. همچنین صحبت با یک پزشک متخصص در مورد درمان دارویی که می تواند به کاهش علائم ترک شما کمک کند، مانند سوباکسون، متادون، کلونیدین یا زوفران، می تواند بسیار ارزشمند باشد. اگر سم زدایی و ترک اعتیاد به شدت شما را تحت تأثیر قرار دهد، درمان با کمک دارو می تواند تفاوت بین عود اعتیاد و ورود به دوره بهبودی طولانی مدت اعتیاد باشد.            

سم زدایی الکل در منزل

از آن جایی که خطر نگرانی های جدی برای سلامتی و حتی مرگ وجود دارد، اگر تصمیم به سم زدایی از الکل در منزل دارید، مهم است که از شما حمایت شود. ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که خودتان را به تنهایی از اعتیاد بیرون بکشید و به تنهایی سم زدایی کنید، اما این تصمیم عاقلانه‌ای نیست.      

اگر سابقه هذیان و خماری الکل دارید یا اگر می خواهید به مرور زمان مصرف الکل را کاهش دهید، باید به جای سم زدایی در منزل به دنبال سم زدایی تحت نظارت پزشک باشید.   

کلینیک ترک اعتیاد دی ترکیب سم‌زدایی پزشکی را با بسیاری از درمان های دیگر (مانند درمان با کمک دارو، مشاوره های ترک اعتیاد و توصیه‌های متخصصان) با حفظ حریم خصوصی و راحتی سم‌زدایی در منزل برای انواع مواد مخدر به هم وطنان گرامی ارائه می‌دهد.