اعتیاد به مواد مخدر چگونه شروع می شود

مهم نیست که دارو چه باشد، اعتیاد به مواد مخدر همیشه یک احتمال است، به خصوص اگر در موقعیت قرار بگیرید و در محاصره افرادی باشید که در خودشان مصرف کننده هستند. برخی از افراد این توانایی را دارند که در شرایطی که تحت تأثیر مواد مخدر یا الکل هستند، خود را متوقف کنند یا عملکرد طبیعی خود را انجام دهند، اما باید درک کنید که مواد مخدر از نظر فیزیکی اعتیادآور است. بدن شما به اثراتی که این ماده ایجاد می کند عادت می کند و مغز شما را از نظر شیمیایی تغییر می دهد تا با مصرف شما سازگار شود.

شروع اعتیاد به مواد مخدر

شما ناراحت هستید، احساس می کنید گم شده اید، به نظر می رسد همه چیز به اشتباه پیش می رود اما، اگر بتوانید این داروی دیدنی را که همه درباره آن صحبت می کنند امتحان کنید، می دانید که همه چیز بهتر خواهد شد.   

اشتباه مصرف مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر این گونه شروع می شود. یک مصرف کننده معمولی که برای اولین بار مواد مخدر مصرف می کند، برای این که احساس خوبی داشته باشد و با گذشته خود کنار بیاید، نیازی به مواد مخدر ندارد، فقط به این دلیل که نمی داند دارو چه حسی دارد، چگونه می تواند انتظار چنین نتایجی را داشته باشد.

مصرف مواد مخدر برای اولین بار بدون برنامه ریزی دقیق انجام می شود. به طور کلی، یک مهمانی، محرک بزرگی برای سوء مصرف خود به خودی مواد مخدر است. این را تصویر کنید که ممکن است در یک مهمانی شرکت کنید و انتظار مصرف الکل را به عنوان رویداد اصلی داشته باشید، ولی از گوشه چشم خود می بینید که کسی یک کیسه پودر سفید را بیرون می کشد.  

کوکائین 

شما قبلاً هرگز کوکائین را ندیده اید، اما همه این جا آن را امتحان می کنند. بهترین دوست شما آن را امتحان می کند، بنابراین واضح است که شما هم باید آن را امتحان کنید، این به نظر قابل قبول است. 

آن ها خطوطی از ماده سفید نازک را روی پیشخوان می چینند. شخصی یک اسکناس را برمی دارد و خطوط سفید شروع به ناپدید شدن می کنند. دوست شما خط دیگری را انتخاب می کند و سپس اسکناس را به شما تحویل می دهد. 

تپش قلب، عرق کردن دست‌ها، شروع می‌کنید به زیر سوال بردن همه چیز در مورد اتفاق، مثل این که، این چه حسی خواهد داشت، آیا باید آن را انجام دهم. شما شروع به استنشاق کردن یک خط کوکائین می کنید.

اعتیاد به مواد مخدر چگونه شروع می شود

اثرات مصرف کوکائین

احساس خاص و قدرتمند بودن می کنید. بدن شما به طور ناگهانی یک انفجار انرژی دریافت می کند. عصبانیت به وجود می آید. دست‌ها می‌لرزند، پاها می‌کوبند، شما با موسیقی می‌رقصید که قبلاً هرگز نشنیده‌اید.. همه با شما صحبت می کنند و با شما می خندند. شما در حال لذت بردن از زمان و زندگی خود هستید، تا زمانی که اثرات کوکائین از بین برود.

بعد از این که اثرات مصرف کوکائین از بین می رود

شما احساس تنبلی می کنید، انگار همه چیز کند می شود، مثل این که مهمانی به تازگی متوقف شده است، اما واقعاً این طور نیست. موسیقی تغییری نکرده است، فضا هنوز در میان افراد مهمانی زنگ می زند. احساس می کنید سرتان سنگین شده است، یک دقیقه وقت می گذارید و روی کاناپه می نشینید، مطمئن نیستید که احساساتی که در درون شما ظاهر می شود حقیقی است.

دوستتان می آید کنارتان می نشیند و می پرسد چه مشکلی دارید. مطمئن نیستید که چه بگویید، از درون احساس خنده‌داری دارید. دوستتان به شما اطمینان می دهد که همه چیز عالی است و شما فقط به یک خط دیگر کوکائین نیاز دارید. 

با ذکر کوکائین، اضطراب ایجاد می شود، شما نمی دانید که آیا واقعاً به این نیاز دارید، شما نمی خواهید آن را انجام دهید. 

دوست دیگری می آید و شما را تشویق می کند که مقدار بیشتری مصرف کنید. آن ها به شما کمک می کنند تا بلند شوید و شما را به پیشخوان می آورند که پوشیده از کوکائین و یک اسکناس است. یک خط سفید نازک دیگر استنشاق می کنید. هنگامی که ضربان قلب شما شروع به مطابقت با ضربان موسیقی می کند، چشمان شما بسته می شود.  

این احتمال وجود دارد که با اقدامات این داستان معتاد نشوید، اما احتمال این که معتاد شوید بیشتر است. فشار نقش مهمی در شروع اعتیاد به انواع مواد مخدر دارد. فشار برای تناسب، فشار برای باحال به نظر رسیدن، فشار برای تجربه چیزی که دیگران قبلاً امتحان کرده اند.     

شما با خود فکر می کنید، «این فقط یک بار است» یا «من فقط وقتی بیرون می روم این کار را انجام می دهم پس چیز مهمی نیست».