آیا سم زدایی برای درمان اعتیاد کافی است

اعتیاد به مواد مخدر که به آن اختلال مصرف مواد مخدر نیز می گویند، یک مشکل سلامت روان است. اعتیاد به مواد مخدر هم اثرات جسمی و هم اثرات روانی دارد. به همین دلیل، سم زدایی به تنهایی، بدون هیچ گونه راهنمایی یا نظارتی، عمل عاقلانه ای نیست و می تواند خطر آفرین باشد. با این حال، شما می توانید در تنظیمات مختلف سم زدایی تغییراتی را انجام دهید. گزینه مناسب برای شما به عوامل زیادی بستگی دارد که طبق نظر پزشک و مشاور طرح ریزی می شود. در کنار سم زدایی مواد مخدر درمان های تکمیلی انجام می شود که به ترک کامل اعتیاد می انجامد.

سم زدایی مواد مخدر، صرف نظر از این که از کدام ماده مخدر استفاده می شود، درمانی برای اعتیاد به مواد مخدر و علائم ترک اعتیاد نیست. روان درمانی برای بیمارانی که اعتیاد را تجربه می کنند ضروری است، زیرا آن ها به کمک نیاز دارند تا هر دو جنبه روانی و جسمی اعتیاد را از طریق سوء استفاده طولانی مدت با مواد مخدر مورد بررسی قرار دهند. سم‌زدایی کوتاه‌ مدت مواد مخدر ممکن است به بیماران کمک کند مصرف نادرست داروها و الکل را متوقف کنند، اما بازگشت مجدد به مصرف مشکل ‌ساز بدون مراقبت‌های بعدی و درمان اعتیاد بسیار افزایش می‌یابد.

سم زدایی مواد مخدر

سم زدایی مواد مخدر حرکت اولیه به سمت بهبودی است و انجام سم زدایی مواد افیونی تحت نظر پزشک که می تواند عوارض جانبی علائم ترک اعتیاد را درمان کند، به سم زدایی مطلوب و معقول تر کمک می کند. اگر قصد دارید مواد مخدر را ترک کنید، با کلینیک ترک اعتیاد تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند داده‌ها و پاسخ‌هایی را به هر سؤالی که ممکن است هنگام شروع سفر خود به سوی ترک اعتیاد و زندگی بهتر داشته باشید، ارائه دهند.  

سم زدایی تدریجی مواد مخدر

در مراکز ترک اعتیاد، سم زدایی پزشکی معمولاً در یک محیط کنترل شده انجام می شود و شامل معرفی داروهای تازه نمی شود. سپس به تدریج دوزهای کمتر و کمتری را مصرف خواهید کرد تا زمانی که احساس خوبی داشته باشید و بی نیاز شوید. با این روش، علائم ترک اعتیاد را می توان تا حد زیادی کاهش داد یا از بین برد، اگر چه باید تحت نظارت دقیق انجام شود.

بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر

بهبودی از اعتیاد یا سوء مصرف مواد مخدر مربوط به مصرف یک قرص جادویی یا سم زدایی مواد مخدر به تنهایی نیست.  مشکلات سوء مصرف مواد مخدر به عنوان بیماری هایی در نظر گرفته می شود که هم از نظر واقعی و هم از نظر فکری بر افراد تأثیر می گذارد. در حالی که نسخه ها می توانند برای کمک به شما در طول چرخه سم زدایی بسیار ارزشمند باشند، علاوه بر این، باید در ترکیب با برنامه علائم ترک اعیاد به انواع مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرند.

آیا سم زدایی برای درمان اعتیاد کافی است

درمان‌های اجتماعی ترک اعتیاد

درمان‌های اجتماعی می‌توانند به شناسایی محرک‌هایی کمک کنند که ممکن است در هر صورت راه را برای بردگی باز کرده باشند، همان طور که تفکرات منفی و استانداردهای رفتار را تغییر می‌دهند. درمان گروهی، فردی و خانوادگی ترک اعتیاد می تواند به شما کمک کند تا بهبودی کامل خود را به دست آورید و از پسرفت و عود اعتیاد جلوگیری کنید.    

اختلالات روانی و مواد مخدر

مشکلات سوء استفاده از مواد مخدر و سلامت عاطفی اغلب دارای علائم ترک اعتیاد هستند که نیاز به یک گزینه درمانی تشخیص دوگانه را ایجاد می کند. مسائلی که همزمان درمان می شوند، بالاترین سرعت پیشرفت را ارائه می دهند. مدل‌های درمانی با کیفیت، سم‌زدایی را در یک محیط محافظت ‌شده و کنترل ‌شده به ‌عنوان ملاحظات ذهنی اساسی انجام می‌دهند. متخصصان در کلینیک های ترک اعتیاد در زمینه علائم ترک مواد مخدر، ارزیابی های نقطه به نقطه را ارائه می دهند که می تواند به شما در انتخاب استراتژی صحیح کمک کند.