آمادگی برای ترک سیگار

با جایگزین کردن لحظاتی که از سیگار لذت می برید، یک بار برای همیشه سیگار را ترک کنید. این نه تنها باعث حواس پرتی شما خواهد شد، بلکه با ایجاد بدنی سالم تر و جذاب تر، به میزان زیادی سود خواهید برد. ممکن است در ابتدا به دلیل تأثیرات نیکوتین در بدن شما سخت باشد، اما هر چه زمان بگذرد و شما از سیگار فاصله بگیرید آسان و آسان تر می شود.

آمادگی برای ترک سیگار

هر گاه برای ترک سیگار آماده شدید، و برنامه‌ای برای انجام آن دارید، تاریخ مشخصی را تعیین کنید که پس از آن دیگر سیگار نکشید. برای تاریخ آماده شوید و در آن تاریخ کار بزرگی انجام دهید. به آن روزی فکر کنید که کنترل زندگی خود را دوباره به دست می آورید و آن را به یک موقعیت شاد تبدیل کنید.

توصیه هایی برای ترک سیگار

برای این که به برنامه خود برای ترک سیگار وفادار بمانید، کارت های یادداشت انگیزشی تهیه کنید تا هر زمان که هوس کشیدن سیگار کردید آن ها را بخوانید. این کارت ها را روی در یخچال، داخل ماشین، کیف یا روی دیوار اتاق خود و حتی در کشو محل کارتان نگه دارید. هر زمان که هوس شدید برای سیگار پیدا کردید، پیام روی کارت را مانند یک مانترا بخوانید و تکرار کنید تا تلاش‌های خود را دوباره متمرکز کنید. شما باید مطمئن شوید که یک سیستم پاداش مناسب برای چنین کار دشواری دارید. شما می خواهید حداقل برای سه روز اول ترک و دو هفته اول به خود پاداش دهید. پس از آن، نقاط عطف ماهانه ارزش جشن گرفتن را دارند تا زمانی که به علامت سالانه دست پیدا کنید. همچنین می توانید پاداش خود را بر اساس زمان سپری شده انتخاب کنید و موفقیت را بسیار شیرین تر کنید.

آمادگی برای ترک سیگار

رفع نیاز فوری به سیگار کشیدن

اگر احساس می کنید که فوراً به سیگار نیاز دارید، تمرینات تنفسی را امتحان کنید تا هوس را آرام کنید. این به شما فرصت می دهد تا به دلیل ترک سیگار فکر کنید. علاوه بر این، تنفس عمیق مصرف اکسیژن را افزایش می دهد و شما را تشویق می کند تا احساس شادابی کنید. تمرینات تنفسی به اندازه کافی ساده هستند که بتوان در هر مکان و در هر زمان انجام داد. تکنیک های زیادی برای مقابله با هوس سیگار کشیدن وجود دارد که در کلینیک ترک اعتیاد به شما آموزش داده می شود. این کمک‌ها می‌توانند به آرام کردن هوس‌های شما در حین انجام مراحل ترک دخانیات کمک کنند. با استفاده نکردن از کمک، به احتمال زیاد به سیگار کشیدن ادامه خواهید داد.

تهیه یادداشت برای ترک سیگار

یادداشتی از عادات سیگار کشیدن که ایجاد کرده اید را در نظر بگیرید. سعی کنید بفهمید چه زمانی بیشتر وسوسه می‌شوید که سیگار بکشید تا بتوانید برنامه مناسبی برای ترک سیگار داشته باشید. وقتی زودتر خود را برای انجام این کار آماده کنید، مقاومت در برابر هوس هایتان آسان تر خواهد بود. برای کمک به ترک سیگار، فقط به تمام خطرات سلامتی مرتبط با این عادت فکر کنید. بسیاری از بیماری‌های وحشتناکی وجود دارد که می‌توانید از سیگار به آن مبتلا شوید، مانند بیماری‌های ریوی، آمفیزم و انواع سرطان. بنابراین اگر می خواهید سالم باشید و هیچ گاه بیمار نشوید، به چیزهای بدی فکر کنید که در صورت ادامه سیگار کشیدن ممکن است رخ دهد.

به یاد داشته باشید که نگرش شما همه چیز است. وقتی شروع به احساس ناراحتی می کنید، باید سعی کنید به خودتان افتخار کنید که در حال ترک کردن اعتیاد هستید. سیگار کشیدن برای شما مضر است و هر بار که بر میل به سیگار کشیدن را غلبه می کنید، باید احساس غرور کنید زیرا در حال برداشتن گام های حیاتی به سمت سلامتی خود هستید.